två ridpass! promise & richie/choko.

Jag hann inte skriva igår om gårdagens ridpass så det får bli nu.
Söndagens ridpass blev på Promise,valde näst sist och fick endå en av mina favoriter,ibland har man tur!
Anna(vår ridlärare) hade bestämmt att vi skulle rida barbacka så det gjorde jag.
I början gick det inte så bra,hon drog och jag halkade runt.
Sen gick det bättre när vi gjorde en liten lydnadsbana med skänkelvikningar och över ett par bommar,det gick superbra! När vi sen skulle gå in på volterna och jobba lite gick det sådär,jag koncentrerade mig inte till 100% vilket gjorde att hon inte heller gjorde det. I galoppen bara drog hon runt och jag hoppade över att galoppera,men när vi bytte om volt och började jobba på andra volten bestämde jag mig och så gick det mycket bättre,hon lyssnade och drog inte bara.
Efter det skulle vi göra 5 serpentiner över hela spåret för att sedan göra 6,7 och till sist åtta.
Vid det laget var hon ganska trött och så,så hon blev ganska slängig med huvudet och man kände att hon inte var så glad.. Men det var bara att kämpa på endå!
Jag är ganska nöjd över passet endå trots att inte allting funkade så bra!
En bild på oss från i somras.
Månagens ridpass började på Richie och när vi travat fram nått varv bytte jag till Choko då hon som hade Choko inte ville ha henne,eller ja vi bytte iallafall!
Hon var lite smådryg och bråkig men det släppte efter något varv.
Red fram med sadel och tog sedan av den då jag inte ville plåga min rumpa mer i den riktigtriktigt obekväma sadeln.
Den där sadeln var i klass med Patchangas gamla sadel,altså riktigt riktigt oskön,tur att den är utbytt nu!
Vi började hoppa och hon kändes pigg men endå lagom.
Vi hoppade studs och det gick bra,riktigt bra.
Hon gjorde exakt som jag bad henne göra,vilket ibland inte lönade sig då jag valde att komma in för kort.
Men dem aldra flesta gångerna blev perfekta och ja,det kändes bra!
Jag är nöjd över ridpasset då jag satt kvar,haha nejdå men jag kan inte förklara varför jag är nöjd,jag tyckte det gick bra helt enkelt.
Mobbad bild på Choko,men det är nog den enda jag har på henne!
Video på hoppningen kommer inom snarast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback