Kampral H 'Hjärtat'


Kampral H 'Hjärtat' | Krius xx - Imperator

Hjärtat är ett "halvblod" på 12 år snart :) om han inte redan är 12, vet inte exakt när han fyller år. 
Och säkerligen den mest komplicerade häst jag någonsin ridit. Vill han inte ha en på ryggen, då ligger man på backen ganska fort. Kan man inget, då kan han inget själv ;) Och eftersom jag och ägaren rider totalt helt olika så har jag jätte svårt med honom. Men dom gånger allt går som bäst då jävlar, det är stunder man minns. 
Hjärtat är en riktig charmör. Han har inte riktigt kommit ur 3års-fasen än. Även fast han är snäll som den 12 åring han är. Han vill alltid vara med och har alltid koll på en. Han älskar att ta borsten i munnen och borsta på människan som borstar honom. Han lär sig lätt och mockar jätte gärna med en.. Även om han är bäst på att göra det svårar ;) En helfestlig kille helt enkelt, en stooor personlighet.
På "banan" är hjärtat ganska komplicerad som skrivet. Han är super svår att få ner att arbete(eftersom jag rider helt tvärt emot ägaren). Gudomlig att rida på när man väl får honom att jobba rätt men, han har inte alltid koll på vart han sätter fötterna och snubblar .. Och jobbar han som bäst när han gör det. Då kan jag lova att man åker på några bockningar :p hahaha tro mig vart med om det. Han är tack och lov väldigt enkel att stanna. Har stora fina steg och är en jätte mysig kille :)
Att rida ut på är han en riktigt het liten grabb. Han ligger på hela tiden och nästan springer fram. = skritta bara ute annars blir det ett helvete ! Är det för mycket flugor osv ute då kan jag lova att han studsar omkring mer än jag vet inte vad. Men ja, alla har vi svårt för något. Och han tycker det är jobbigt med flugor.. och på något vänster dras alla flugor alltid till just precis honom.. Suck. 
Lite om den grabben :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback