Trött..

Började skriva på ett inlägg igår men jag var för trött så jag orkade inte slutföra inlägget..
Men jag var iallafall i stallet och fixade med Mountain,försökte gå i ridhuset men efter en halvtimme orkade jag inte längre då hästis var rätt koko i huvudet på grund av att det blåste och knakade så i ridhuset.
Gick in och borstade lite på Bonnie och sen så gick vi ut i blåsten till ridhuset.
Hon var lugn som en filbunke,det var mest jag som var rädd att taket skulle blåsa iväg,det var rätt läskigt.
Började rida fram och hon var rätt tung och stark men det gick endå hyfsat,galoppen gick mindre bra då hon bara försökte dra iväg,men jag försökte hålla tillbaka henne. Efter ett tag gick jag in och galopperade på bara volt och då gick det mycket bättre dock tappade jag yttersidan väldigt mycket.
Efter ett tag gav jag mig och började trava av och då kändes hon ändå rätt så fin,fick inte riktigt med mig bakdelen så mycket som jag ville men antingen trampade hon på bra och blev för stark eller så fick hon inte med baken och gick i ett reglerbart tempo.. svårt att förklara.
Skrittade av läänge och sen gick vi in.
Jag är inte riktigt så nöjd jag villle bli då hon kändes rätt stel och så,men det kan inte alltid funka!
Efter det fixade jag lite med Patchanga,sen åkte jag hem och käka pizzaaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback