Stalldag,ridning.

Hejsan!
Åkte till stallet runt 11 och tog hand om Mountain,sen kom vetrinären till Mountain och kollade lite på hennes ben,det var antagligen bara en liten inflammation eller något liknande så hon käkar lite medicin i 10 dar och skrittas bara.
Sen kom Jenny och family och låste upp cafét runt halv två så jag äntligen kunde äta mat.
Käkade och sen spelade vi lite kort.
Tova förlorade alla gånger utom en,sämst! :p
Gick ut och gick med Mountain och sen bytte jag vatten till henne.
Valde Promise på ridningen och kände på mig att det skulle gå bra idag,bra inställning från början är alltid bra!
Och det gick superbra enligt mig,hon lyssnade super på framridningen med små lätta hjälper.
Hon sprang inte in i galoppen utan fattade galopp på en gång och galopperade sedan utan att bryta av eller bita tag och vända. Duktig ponny!
Började sedan arbeta lite med bakdelsvändningar och det gick också rätt bra,ville inte kräva för mycket av henne för hon tycker det är superjobbigt och blir nästan lite stressad för att hon tycker det är jobbigt,så då och då fick hon vila lite. Tyckte endå att hon var duktig och i slutet kändes det som att vi/hon gjorde rätt.
Hon blev ju lite sur när hon blev trött på mig och man kände verkligen hur hon tog ut lite ilska genom att ruscha på i galopperna vi tog emellan arbetet,haha sötnos!
Jag är riktigt nöjd över henne idag,nöjd över oss.
Promise är verkligen min favoritponny att rida och jag känner mig verkligen glad på hennes rygg.
Jag är superlång och det tar emot jättemycket,men känslan jag får av att rida henne gör mig så självsäker och lycklig så jag tänker fortsätta rida henne tills jag inte får längre.
Hon är inte speciellt svår men endå inte helt enkel heller man får klura och jobba lite,men när man kommit på henne är hon underbar. åh kärlek på lill-ponnyn!
Snodde en liten bild av Jenny Carlberg,hon va så söt. Hoppas det va okej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback