Värsta jag vart med om !

Jag kan lova er att jag aldrig någonsin har misslyckats med att få en häst att fatta galopp.. Aldri aldrig aldrig någonsin i hela mitt liv.. Eller ja, sålänge min söta lilla blonda hjärna kan minnas.  Så för mig var det första gången idag ! :(

Började i vilket fall med att Kampral H 'Hjärtat' for med damp i hagen. Och skar antagligen då upp sig på, ballen om det heter så? Ajja, det var i alla fall längst ner på baksidan av ena framhoven där dom där två "bollarna" sitter. precis där pälsen slutar. Min lilla bäbis :( så jag tog ut honom på gången för att kunna tvätta rent såret, tro mig de blödde massor. Fick hjälp av C som skulle rida tara tills ägaren kom. Kollade igenom honom mer och såg att vänsterbakskon saknades. Suck var min tanke. Alltid han och sparka av sig skor när jag väl kan ta mig ut dit. 
Så, det blev nya saker. Jag skulle rida tara. Efter C. 
Och alltså hon vägrade fatta galopp.. Jag slet i säkert en halvtimme innan jag fick henne att fatta galopp på ena långsidan. Och den hästen älskar att galoppera. Visst vi passar inte helt ihop. Men hon är så snäll att de gör inge.. Men jag har alltid lyckats få henne i galopp.. Men inte idag. Eller ja lyckades tack och lov tillslut. 

Ska åka ut och rida henne "privat" med en annan sadel. Bara för att jag blev så arg på mig själv idag. Måste få igenom det nästa gång.. Annars börjar jag i en nybörjargrupp på rocklunda igen ! hahahaha :p ja inte min dag idag.. Men nu ska jag sova.. Upp imorrn och så är det prov. 


en bild på den vite springaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback