Igår & Idag

Hejsan!
Orkade inte skriva igår,var både trött sur och besviken.
Men jag sov ju hos Mikaela och det blev inte mycket sömn.
Fodrade åt hästarna sen sov vi med bonnies täcken på några höbalar på höskullen.
Sov tills det var dags att rida.
Fick Serenad och det gick helt okej!
Vi skulle rida med enbart sits och skänklar och bara en hand och hon lyssnade rätt bra.
Dock fick jag kramp i stort sett alla muskler jag andvände hela tiden och det förstörde väldigt mycket.
Men överlag är jag nöjd och hon trampade på fint.
Senare på kvällen var det ju dags för seriehoppningsfinal,fick Choko.
Hon stannade redan med första ryttaren på första hindret som ändå inte ens var 30 cm knappt.
Hon brukar älska att hoppa och kriga för att få hoppa,det bästa hon vet.
Hon kändes lagom pigg på framridningen och jag försökte ta det lugnt för att inte trötta ut henne.
När vi hoppade fram stannade hon först men efter att jag sagt till henne på skarpen hoppade hon resten utan problem.
Väl inne på banan var jag sjukt nervös.
Vi började hoppa och känslan var bra och jag slappnade av mer och mer.
När jag styr mot 6:te hindret springer hon förbi.
Jag tar det lugnt och styr mot det och hon hoppar snällt,men smiter förbi andra hindret och jag känner hur jag blir argare och argare,efter två stopp till krigar jag och Niki kommer ner från läktaren och hon hoppar som ingenting.
Hade hon inte stannat hade det nog blivit en väldigt bra runda,med rätt bra tid!
Påväg ut från banan känner jag hur tårarna pressar fram,grät påväg till ridhuset men slutade sen.
Jag pressar mig så hårt,jag vill för mycket.
Det känns som om jag skämmer ut mig och prestationsångesten stiger,sen orkar jag inge mer förns jag blir ledsen.
Men efter att pratat med några människor kändes det endå inte lika förjävligt,så det är helt okej nu endå.
Tänker inte sluta vara med bara för att det gick skit den här gången,nästa gång kommer jag igen,man måste våga för att utvecklas.
Nu ska jag sluta skriva på det här inlägget innan det blir på tok för långt,skriver om dagens ridpass imorgon istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback