Gårdagens ridpass - Patchanga

Vi började rida fram och hon kändes helt okej,lite stel kanske.
Sen skulle vi börja rida på en hand,gick bra på volten men annars gick det inte så bra,hon lyssnade knappt på mig alls och nej känslan var inge bra.
Sen när vi börjar med en övning så går det rätt bra,man skulle träna på att flytta undan bakdelen för skänkeln och sen var det avbrott och igångsättningar inblandat,det gick super när vi fick ha tyglarna i båda händerna,men när vi skulle rida med en hand gick det åt skogen igen,hon lyssnade verkligen inte!
Men jag försökte kämpa endå,medans tålamodet sjunker och sjunker.
Sen börjar hon se spöken i hörnen och hoppa runt då är mitt tålamod slut och jag orkar verkligen inte med henne,men då är det precis dags att börja avsluta.
Så lägger Anna upp en bom på ''ridhus väggen'' eller vad jag ska kalla det och hon kastar sig fram i galopp och studsar runt.
Då blev jag så arg så jag hoppade av och gick istället med henne,det är ingen ide att sitta på henne när hon börjar stressa upp sig,ont i magen fick jag också då jag sträckte mig när hon kastade sig.
Men efter ett varv i paddocken som avskrittning så lungnade både hästen och jag ner oss.
Stryker ett sträck över den här lextionen,men är endå lite besviken.
Men nästa gång löser vi det här!
Skrev kanske lite rörigt,men jag måste faktiskt gå och sova nu!
Skriver om seriehoppningen och om dagens ridlextion imorgon,sov så gott!
Jag älskar dig endå,du kommer alltid att vara den bästa!
Vi är väldigt olika,men vi löser det tillsammans ♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback