Gårdagens ridpass - Capitol

Det gick som det gick helt enkelt.
I början av ridpasset blev jag irriterad för stiglädrerna var på tok för långa måste be dem göra nya hål för korta människor rider faktiskt också!!!
Framridningen blev ganska slarvig och dålig,skulle varit mer koncentrerad men det blev som det blev.
Vi började med en övning där man skulle rida rakt fram och sedan göra en halvhalt flytta undan rumpan och sen trava över några bommar,han lyssnade bra på att flytta rumpan och hade ett bra flyt över bommarna.
Efter ett tag när vi skulle ha galopp på spåret och trav strax innan flyttningen började han bli ganska trött och inte så lyhörd.
Men vi kämpade på endå och i slutet fick vi hoppa några små kryss som vi avslutade på och sedan skrittade vi av ute i paddocken.
Jag är ganska nöjd över passet men endå inte,det kändes inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig,men nästa gång är det hoppning och vi ska ha samma hästar så jag hoppas det går bättre då,han tycker oftast det är lite roligare att hoppa än dressyr,haha.
Fast det är ju så lågt så han knappt behöver lyfta på benen,men endå.
Det är mindre ansträngande än dressyr.
(bild från i somras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback