fredagsmys ♥

alltid är det ett fredagsmys när jag är i närheten ;) idag kände jag inte för glass, så det blev milkshake på mitt egna recept :D 

Du behöver:
1 djuptallrik
1 sked
1 sugrör
1 glas
Oboy(annat att ha i)
Glass
Mjölk(Vatten funkar bra om man inte har det hemma.. Ger ej konstig smak. varmt)

Gör såhär:
Ta tallriken och ta i lite glass, bestäm själv mängd(beror på hur stort glas) häll i lite mjölk/varm vatten rör om tills det blir lite rinnigt. Inte för rinnigt, det ska ju inte vara oboy fast med glass istället för mjölk ;) Men de ska kunna rinna av skeden och inte sitta fast på den. När du tycker att din milkshake är tillräckligt rinnig så häller du i oboyen/annat. Rör om. Häll sedan i i ett glas, enklast att ta skeden och hälla i så, var försiktigt ! Ingen förälder gillar att komma in till ett kladdigt kök ! Sätt sedan i sugröret, serveras direkt efter "tillagning" :D
OBS! vill du ha vaniljmilkshake så använd mjölk och inte vatten för bästa smak!

Sådär ja :D mitt alldeles egna recept :p typ. 
Kommer snart slänga upp ett till inlägg med lite om dagen och ett par bilder som jag hittade på mitt minneskort ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback