Höstlovet snabbt igenomdraget.

Bilderna jag lovade er får komma imorgon eller på fredag för jag hittar inte kamerasladden och jag har inte tid att leta nu.
Jag tänkte dra igenom allt jag gjort på lovet dem sista dagarna lite snabbt nu.
Torsdagen
Vaknade brevid Ida med Tova & Emma,fixade ihop mina grejer och åkte hem,bytte om och vidare till stallet med samma människor.
Blev longerad på Claes och tränade sitsen direkt efter det gick vi och hämtade hästarna och sedan var det bara att fixa iordning för hoppning!
Hon (serenad) kändes lite osammarbetsvillig på framridningen och sparkade mot pisken.
Men när vi började hoppa och så var hon mer med mig.
Det gick superbra enligt mig och hästis var superglad.
Fredag:
Gick upp supertidigt för att bli hämtad och åka till rocklunda,vi fixade Bonnie och sedan åkte vi till hamre.
Mikaela hoppade först en clear round på 80 och kom felfri,vi kollade på tavlan med tid och hon skulle vunnit om det inte vore clearround.
Sen hoppade hon 90 och kom fyra,superduktiga påny&kompis!
Efter det åkte vi hem och jag fixade Mountain och sen åkte jag hem och sov.
Lördag:
Åkte till stallet och fixade hästarna och sedan åkte jag tillbaka och skulle vara med på spökövernattningen.
Den började inte bra,jag hade haft en dålig dag hela dagen och jag var super irriterad och så,men jag försökte bara tänka på annat och umgås med mina vänner.
Redan efter maten blev jag helt okej glad igen och vi skulle strax gå rundan.
Rundan började med att Emma blev superrädd,sötnos.
Så vi väntade på Maria,Natalie och Sandra sen gick vi.
Vi blev rädda för första och sen blev vi inte så jätterädda.
Dem spökena man såg vilka det var och man såg påvägen vi gick blev vi inte så rädda för.
Men dem plötsliga spökena blev vi ganska rädda för.
Men det var superkul iallfall!
När vi kom tillbaka pratade vi massa hela kvällen,fick dock ont i huvudet runt halv 1 och skulle försöka sova lite så det försvann,men det försvann inte och sen när jag nästan somnade så började en person prata skithögt så då fick jag lite damp. Förlåt!
Men sen efter ett tag försvann de mesta av huvudvärken så jag lekte lite och sen gick jag och la mig,ville inte vara så jättetrött till hoppningen nästa dag så.
Söndagen:
Vaknade som sagt i stallet,packade ihop allt och gick ner i stallet.
Red först på lextion och sen fixade jag hästarna och åkte hem,skulle följt med Janni till busponnysarna men Mamma ville inte det i sista sekund.
Somnade ganska tidigt och sen var det slut på mitt lov!
Kanske inte så intressant men jag hade lust att skriva nått riktigt jävla långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback