Gårdagens ridpass - Nougat

Hejhopp i galopp!
Igår var jag sist och då fick jag inte välja någon häst utan då fick jag bara Nougat.
Men det var ingen fara för han kan vara rätt kul att rida.
Jag kände redan när jag hoppade upp att han var frammåt och att det här skulle bli ett bra pass.
Vi började rida fram och han var rätt pigg,lät han mest lunka igång och efter några varv började jag rida lite innanför spåret och rakrikta.
Vi galopperade och lite så lät han mest rulla igång och stog i lätt sits,för hans galopp är verkligen inte skön,ehe.
Sen började arbetet på volterna,och redan efter nått varv började han mjukna i sidan och släppa efter.
Det var verkligen så att om jag tog förhållningar och gav eftergift ofta och var mjuk i innerhand fick jag eftergift tillbaka.
När vi arbetat några varv med att öka och minska volten känder han super fin & mjuk!
Sen bytte vi volt och efter nått varv blev han lika fin där och tillslut rakriktade vi på spåret.
Han kändes verkligen helt underbar,trampade och flöt på.
Som avtravning gjorde vi lite olika balansövningar som att släppa tyglarna och förändra lättridningen och sådant.
Jag dog av skratt när jag dunsade ner i sadeln när jag tappade balansen.
Sen skrittade vi av och tog det lugnt.
Kan säga att jag är jättejätte nöjd över ridpasset igår,det kändes verkligen super!
Jag kan lova att det inte känns som om han är 24 år..
Jag måste säga att jag inte har några bilder på andra hästar än ''mina'',ska nog ta med kameran till stallet nån helg och bara fota ALLA ridskolehästar så jag kan ha de till mina inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback