Dubbelmoral !




Ohyee gott folk nu är lillbiffen/melii/emelie/skitungen/lillaan/kortis eller vadfasiken nu än alla kallar mig oerhört duktig ! Jag ska skriva värsta uppsatsen till skolan om alkohol och ja.. Liten tjej med Stora åsikter kan jag lova ! Liksom ofta det inte är en dubbelmoral att man får i stort sätt skriva på sin dödsdom genom att gå ut i krig samma dag som man fyller 18, men du får inte köpa sprit till dig själv från systemet.. Du är myndig, ska ta hand om dig själv - får göra i stort sätt vad du vill. Men om du vill ha fint vin hemma till en fin middag måste du åka båt först ?????????? Nja det funkar inte riktigt tycker jag och det tycker jag är idiotiskt, eftersom det alltid kommer finnas folk som köper ut så borde man väl fasiken få köpa sin egna dricka när man är 18? När man är 18 är man myndig och "vuxen" och vill du ha lite kul ska du väl fan få ha det också ?! Du får ju köpa över en bar och på båtar, men inte på systemet på fastlandet ! GASH det går inte ihop ! så ogenomtänkt !

TÄNK om en av våra kära politiker kunde läsa den här skiten och se hur mycket dubbelmoral det ligger i det hela ! tänk om dom kunde tänka lite med hjärnan dom fick gratis och se hur fel de faktiskt blir.... Ajja stora drömmar till saker som aldrig kommer hända, kan lova att det blir mycket prat här ;) som skrivet jag är en liten tjej med stora åsikter.

nu ska jag var duktig och få ner allt det där med Svenska rättsaker så att det blir bra så att min svenskalärare ger mig ett fet A ! om det ens heter så, ajja ni fattar ;) Dagens diss på sveriges dubbelmoral !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback