2 ridningar i en smäll (i ett inlägg,haha)

Kan börja med det första ridpasset i söndags.
En hopplextion med Capitol,vi hade vikarie. Nikiii.
Vi började rida fram och så och det kändes väll helt okej,som alltid.
Han är så positiv och glad gämt så det brukar alltid kännas bra.
Vi började hoppa fram och det gick bra.
Sen skulle vi hoppa som ett S: och byta galopp över hindrerna.
Första gången satte vi inte ett enda galoppombyte men vi fick köra direkt efter en gång till och då fick jag igenom alla utom 1.
Sista gången blev nog den bästa,då hoppade han och bytte över alla och det gick super!
Jag tycker ganska mycket om honom men han är ganska svår att rida ihop,iallafall för mig som är så liten gämnfört med honom,men jag försöker så gott jag kan iallafall!
Om man rider honom för mycket blir han tråkig,men lite då och då funkar!
Måndagens ridpass blev på roberta.
Jag kom försent till att välja två minuter och jag fick bara den hästen som var över,Roberta -.-'
Visst är hon rolig men jag kunde valt mellan många andra.
Hon var lite seg på framridningen men efter ett tag blev hon mer frammåt och inte lite stel.
Vi började hoppa igen och jag fick låna Mikaelas långspö,då blev det fart på henne!
Fick sitta tillbaka lite då men hon hoppade jättefint!
Vi skulle hoppa på dem två volterna och det gick bra,hon stannade på några titthinder men sista rundan var klockren!
Lagom tempo,stannade inte på någon och satte bytena perfekt.
Inte hästen jag hade tänkt mig men jag är nöjd över henne endå!
jag&capii på ridlägret i somras. saknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback