wonder if a break would help

Tänkte berätta om idag först så berättar jag om imorgon i ett annat inlägg.
Dagen började väll med att jag åkte till stallet och fick reda på vilken grupp jag skulle vara med i på hoppkursen,fick vara med Luuran,Ellen,Rebecka och mig själv,haha.
Mockade och spånade och sen kollade jag på när Tova och kompany red.
Sen var det dags för våran grupp att hoppa.
Orkar inte skriva värsta mega texten om dagens ridning.
Vi red fram och blablablaa jag försökte få henne att lyssna på mig och lite så.
När vi skulle hoppa banan första gången gick det bara fortare och fortare för varje gång vi hoppade ett hinder och tillslut bara spurtade hon på i full galopp med huvudet rakt uppe bland molnen.
Jag tycker verkligen inte om när hon gör så,det är superobehagligt.
Nästa runda försökte jag sitta mer ner på min rumpa och bromsa med sitsen och verkligen bestämma mig för att hon ska gå i det tempot jag vill ha.
Det gick supermycket bättre,hon gick dock i undertempo stor del av tiden och fick fel galopp ibland,men vet ni vad? Jag bryr mig inte,jag fick igenom det jag ville och var nöjd med det.
Efter ridningen red jag Richie och Brandon,ååh vad kul det var att sitta på hans rygg igen (r),sist jag gjorde det var i mitten av sommarn. Jag blev superglad. Efter det åkte alla andra utom jag maria och sandra till donken och käka mat och medans maria och sandra red gick jag en promenad och tänkte lite.. Jag funderar nästan på att ta en paus från ridningen i nån månad eller två,och bygga upp mitt självförtroende igen det känns som om det skulle hjälpa väldigt mycket. Men jag vet inte..
Efter det åt jag tortelinii,hehe favorit!
Sen red jag Serenad,bytte med Niki ett tag och red Albin.
Sen skulle jag rida Nogge,men det blev lite alla möjliga. Tror alla som var i ridhuset red varandras hästar,bus!
Sen åkte jag hem och nu ska jag sätta på en film och sova..supertrött!

Moi moi söta lilla fina moi! Det kommer inte hjälpa att ta en paus från ridningen då kommer du bara få det svårt att komma tillbaka, gjorde exakt samma sak när jag förlora Zoya, jag tvingade mig själv så mycket att dra mig tillbaka, det är inte värt det. Försök istället bara svälja den känslan och tvinga dig själv medans det är enkelt att gå dit igen ! Skriv om du behöver prata ♥ /emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback