3. Det här behöver jag träna mer på (Moa)

Det jag behöver träna på är nog att få lite bättre tålamod.
Det blir lätt så att jag rider att jag försöker och det går inte och istället för att tänka på vad jag ska göra bättre tänker jag på vad som blev fel.
Jag måste tänka mera positivt och få lite bättre självkänsla.
Jag ställer lätt lite för höga krav på mig själv och då uppfyller jag dem inte och blir på nått sätt besviken,svårt att förklara.
Men när nånting går riktigt dåligt blir hela jag arg och tankarna virvlar runt i huvudet och då kan jag inte forsätta övningen normalt och det går lite ut över hästen.
Det har blivit mycket bättre,men jag vill bara att allt ska gå perfekt,och det kan det ju inte göra gämt!
Johanna grant har skrivit ett inlägg som jag tycker förklarar saken väldigt bra!
http://johannagrant.se/2011/12/02/perfektionist/#comments

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback